Általános Szerződési Feltételek


Tájékoztatjuk, hogy Ön mint vásárló (fogyasztó) a onlinealkatreszek.hu címen elérhető webáruház használatával kinyilvánítja, hogy ismeri és elfogadja, az alábbi, a Ptk. (2013. évi V. törvény) 6:77-6:81.§ alapján megírt általános szerződési feltételeket. Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív használója kíván lenni a webáruházunk által kínált lehetőségeknek, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és azokat kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.

Jelen dokumentum, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre. Az alábbi feltételekkel szabályozott szerződés a Ptk. szerint távollevők között létrejött szerződésnek minősül.

1.) Üzemeltetői adatok:

Neve: Varga Marianna e.v.

Székhelye: 8440 Herend, Orgona u. 2.

Levelezési címe: 8440 Herend, Orgona u. 2.

Telefonszáma: +3630/410-1329

Email elérhetősége: info@onlinealkatreszek.hu

Tevékenységi kör megnevezése: 479102 Csomagküldő, internetes kiskereskedelem

Adószáma: 57308586-1-39

Bankszámlaszáma: 10300002-13247622-00014907

IBAN szám:  HU04 1030 0002 1324 7622 0001 4907

2.) Rendelési információk

A megjelenített termékek megrendelhetők az online webáruházon keresztül, futár által történő házhoz szállítással.

A termékekre vonatkozóan megjelenített árak bruttó árak, azonban nem tartalmazzák a szállítási díjakat futár által történő házhoz szállítás esetén.

Amennyiben az üzemeltető hibás árat tüntet fel a termék mellett, a tőle elvárható gondosság ellenére, és a termék ára annak általánosan elfogadott árától eltér, úgy az üzemeltető nem köteles a terméket a hibás áron szolgáltatni, de köteles a megrendelés visszaigazolásában felajánlani a vásárló részére a valós áron történő vásárlás lehetőségét. Amennyiben a vásárló ezzel a lehetőséggel nem kíván élni, úgy megilleti a szerződéstől való egyoldalú elállás joga.

A részletes szállítási feltételek a Szállítási feltételek menüpont alatt található. Webáruházunkban termékkategóriák szerint böngészhet a Megvásárolható termékek között. A felsorolt termékek mellett megtekintheti egy-egy termékek rövid leírását, árát, egyéb tulajdonságait, a teljesség igénye nélkül. Ha bővebb információt szeretne kapni a termékről, akkor kattintson az „Elérhetőségek” fülre, ahol a megjelenő adatlapon keresztül kérdést tud feltenni az eladónak, vagy az ott rögzített telefonszámon szíveskedjen felvenni a kapcsolatot az üzemeltetővel.

3.) A rendelés menete

A kosár jelre kattintva a terméket a Kosárba helyezheti.
A vásárlásnak nem feltétele a regisztráció.

A kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti, szerkesztheti. Lehetőség van arra, hogy megtekintse és módosítsa, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, valamint ki tudja választani az Önnek legmegfelelőbb fizetési és szállítási módot, illetve törölheti az adott tételt. Lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is. Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, válassza a „vásárlás folytatása” gombot. Ha minden rendben van és a megrendelés mellett döntött, akkor a Pénztár gombot megnyomva véglegesítheti a megrendelését, kiválasztva a kívánt fizetési és szállítási módot.
Miután véglegesítette rendelését a megadott e-mail címére küldünk Önnek egy automatikus visszaigazolást, amely tartalmazza megrendelése adatait. Amennyiben nem kap ilyen levelet a rendszer nem fogadta el megrendelését. Ilyen esetben kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, a már jelzett módon, az üzemeltetői adatok segítségével.
Miután elvégeztük megrendelésének feldolgozását, a megadott e-mail címére küldünk Önnek egy visszaigazolást. A termék kiszállítására csak ezt követően kerül sor.

4.) Regisztráció

Meg kell adnia a szükséges adatokat. Nevét, számlázási és szállítási adatait, e-mail címét, telefonszámát valamint a későbbi belépéshez szükséges jelszavát. A regisztrációt e-mailben visszaigazolja a rendszer. A vevő köteles az általa megadott jelszót bizalmasan kezelni. Amennyiben az azonosítás során a vevő egyedi azonosítója és jelszava helyes megadását követően a vevő adatai arra jogosulatlan harmadik személy birtokába kerültek, az ebből eredő károkért, illetve hátrányokért az Adatkezelő felelősséget nem vállal. A felhasználók e-mail címük megadásával hozzájárulnak ahhoz, hogy az üzemeltető technikai jellegű üzenetet küldjön számukra. A regisztrált adatokat az üzemeltető kérelemre törli a rendszerből. A törlési kérelem biztonsági okokból csak akkor lesz érvényes, ha a törlési kérelmet a felhasználó e-mailben megerősíti, így elkerülhető, hogy valaki szándékosan vagy tévedésből mást töröljön a regisztrációs adatbázisból. A regisztrációt az e-mail cím azonosítja, tehát egy e-mail címet csak egyszer lehet regisztrálni.

A regisztráció kötelezettségekkel nem jár.

5.) A megrendelések feldolgozása

A munkanapon beérkezett rendelések legkésőbb az azt követő munkanapon feldolgozásra kerülnek. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség megrendelésre, abban az esetben csak az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra a megrendelés. Az elfogadott megrendelés teljesítési határideje, a visszaigazolástól számítva a raktáron lévő termékek esetében 5 munkanap.

6.) A megrendelt termék ellenértékének és a szállítás díjának fizetési módja

A megrendelt termék fizetésének módja:

Áruházunkban lehetőség van előre utalásra, vagy utánvét esetén a csomag ellenértékének készpénzzel történő kiegyenlítésére

7.) Szállítási határidő

A megrendelt termékek esetében a kiszállítás, a megrendelés teljesítésének visszaigazolásától számított 1-5 munkanap.

8.) Házhoz szállítási információk

A webáruházunk által kapott megrendeléseket a Sprinter Futárszolgálat és Magyar Posta Zrt. (MPL) futárszolgálat kézbesíti. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra között. Szállítási címként célszerű olyan címet megadni, ahol a megjelölt napszakban a futárt folyamatosan fogadni tudják, és biztosítani tudják a küldemény ellenértékének és a szállítási díjnak, valamint az utánvétel díjának a futár részére való teljesítését.

Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak. Az át nem vett, visszaküldött csomagok esetében a szállítás és visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük. A csomag újraküldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő kiegyenlítése esetén áll módunkban ismételten elindítani.

Áruházunk működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő esetleges további kérdések esetén az üzemeltető adatai között megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

9.) Szállítással kapcsolatos információk

A csomagküldemény elveszését, részleges elveszését, megsérülését, vagy megsemmisülését a kézbesítéskor, a kézbesítési okiraton azonnal jeleznie kell. Ennek elmulasztása jogvesztéssel jár. Kézbesítési okirat hiányában, a küldeményre vonatkozó egyéb okirattal a futárszolgálat felé jogvesztő határidőn belül – vagyis a kézbesítési naptól számított 3 napon belül – a kárt azonnal jeleznie kell.

10.) Elállás joga

A távollevők között kötött szerződésekről szóló, 45/2014. kormányrendelet szabályozása értelmében a jelen pont rendelkezései kizárólag a fogyasztónak minősülő vásárló esetében alkalmazhatóak. A fogyasztó a megrendelt termék kézhezvételétől számított 14 munkanapon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Amennyiben a fogyasztó él elállási jogával, úgy ezt az üzemeltetővel egyértelmű írásbeli nyilatkozatban köteles közölni (postán ajánlott tértivevényes küldeményben, vagy e-mailben). Az üzemeltető az elállási nyilatkozat kézhezvételét követően haladéktalanul köteles azt visszaigazolni a fogyasztó felé. A fogyasztó elállása esetén a megrendelt terméket köteles elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül az üzemeltetőnek visszaküldeni. A visszaküldés költsége a fogyasztót terheli.

Amennyiben a fogyasztó elállási jogát gyakorolja, úgy az erre vonatkozó nyilatkozat kézhezvételét követő 14 napon belül köteles az üzemeltető a fogyasztónak az általa teljesített fizetéseket visszatéríteni. Ez alól kivétel, ha a fogyasztó olyan fuvarozási módot választott, amely többletköltséggel jár, és amely a szokásos fuvarozástól eltérő. A szolgáltatónak a visszafizetési kötelezettségét mindaddig nem kell teljesítenie, amíg a szolgáltatott terméket vissza nem kapta, vagy amíg a fogyasztó hitelt érdemlő igazolását a termék visszaküldéséről nem kapta meg. A két időpont közötti eltérés esetén az üzemeltető a korábbi időpontot kell, hogy figyelembe vegye.

Üzemeltető követelheti a fogyasztótól a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését. Ezért kiemelten ügyeljen a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károk megtérítése a fogyasztót terhelik.
A csomag cégünkhöz történő beérkezését követően, videó kamerával rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van szükség. (például, hogy a visszaküldött termék sérült, vagy hiányos volt).

11.) Szavatosság

A szolgáltatott termék hibája esetén az üzemeltetővel szemben kellékszavatossági igény érvényesítésének van helye a Ptk. 6:159-167 :§ i szerint. Hibás teljesítés esetén a megrendelő kifogásáról a hiba felfedezését követő lehető legrövidebb időn belül írásban tájékoztatja az üzemeltetőt. Hibás teljesítés esetén a szállítási költséget a szolgáltató visszafizeti.
Jelentéktelen hiba esetén elállásnak helye nincs.

12.) Panaszok intézése

Az üzemeltető a panaszról jegyzőkönyvet köteles felvenni, az üzemeltető adatai között megjelölt helyen, és a panaszt a felvétel napjától számított öt évig, az arra adott válasszal együtt megőrizni. Az üzemeltető a hozzá érkezett panaszt a beérkezésétől számított 30 napon belül megvizsgálja és arra érdemi választ kell, hogy adjon. Amennyiben panaszra az üzemeltető elutasító választ ad, azt írásban meg kell indokolnia. Az üzemeltetővel kötött szerződéséből eredő jogviták elsősorban békés úton, megállapodással a felek között, vagy a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatóság előtt intézhetők. Amennyiben ezek nem vezetnek eredményre, marad a felek számára a bírósági út.

13.) Adatkezelés

Az Európai Parlament és a Tanács természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló (EU) 2016/679 rendelet (Általános Adatvédelmi rendelet - GDPR rendelet) szerinti adatkezelőnek minősül Varga Marianna e.v. (székhelye: 8440 Herend, Orgona u. 2.; adószám: 57308586-1-39 Tel.: +3630/410-1329; e-mail: info@onlinealkatreszek.hu) (továbbiakban Adatkezelő) a regisztráció során megadott személyes adatok vonatkozásában: vezeték- és utónév,  e-mail cím,  telefonszám, az alkatrészek szállítási címe, ideiglenes jelszó, a vásárlás során megadott bármilyen egyéb adat. 

 Az adatvédelmi feltételek az Ügyfeleknek a jelen Szolgáltatási Feltételek szerinti személyes adataira vonatkoznak. 

 Az Adatkezelő külön figyelmet fordít az Ügyfelek adatai és személyes adatai biztonságának védelmére.    

 Az Adatkezelő személyes adatokat az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, valamint az Általános Adatvédelmi Rendelet – GDPR előírásainak megfelelően kezeli.

 Az Ügyfél, mint érintett személyes adatainak kezelése kizárólag a jelen Feltételekben meghatározott célokhoz szükséges ideig tarthat.   

 A megadott személyes adatok kizárólag a jelen Feltételekben meghatározott célokból, azaz Platform használata, az alkatrészek megrendelése céljából kezelhetők.

 Az adatok kezelésének jogalapja: GDPR 6. cikk (1) bekezdésének a) pontja, azaz az érintett hozzájárulása az általa megadott személyes adatok jelen szabályzatban meghatározott célokból történő adatkezeléshez. Az Ügyfél által megadott adatok ezen felül más személy részére nem kerülnek átadásra.

 Az Adatkezelő kijelenti, hogy az Ügyfél személyes adatai az alkalmazandó joggal összhangban jogosult intézmények és szervezetek, például rendvédelmi szervek és bíróságok számára rendelkezésre bocsáthatók.  

 Az Ügyfél által megadott személyes adatok kizárólag Ügyfél által kifejezett külön hozzájárulás alapján marketing célokból felhasználhatóak.

 Amennyiben az Ügyfél külön hozzájárulását adja Hírlevél küldéséhez, az Ügyfél jogosult bármikor visszavonni ezt a hozzájárulást. A hozzájárulás visszavonása nem befolyásolja az adatkezelés a visszavonásig történő jogalapját.

 Az Ügyfél a személyes adatai kezelésével kapcsolatban, az adatkezelővel szemben – az adatkezelés jellemzőitől függően - a következő jogok illethetik meg:

-Kérelmezheti az érintettre vonatkozó személyes adatokhoz való hozzáférést (GDPR 15. cikk);

 Az érintett jogosult arra, hogy az Adatkezelőtől visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz és a 15. cikkben meghatározott egyes információkhoz hozzáférést kapjon.

 -azok helyesbítését (GDPR 16. cikk);

 Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül helyesbítse a rá vonatkozó pontatlan személyes adatokat. Figyelembe véve az adatkezelés célját, az érintett jogosult arra, hogy kérje a hiányos személyes adatok kiegészítését.

 -a személyes adatai törlését (GDPR 17. cikk);

 Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül törölje a rá vonatkozó személyes adatokat, az adatkezelő pedig köteles arra, hogy az érintettre vonatkozó személyes adatokat indokolatlan késedelem nélkül törölje, ha a 17. cikkben meghatározott indokok valamelyike fennáll.

 -a személyes adatai kezelésének korlátozását (GDPR 18. cikk);

 Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő korlátozza az adatkezelést, ha a 18. cikkben foglalt indok teljesül.

 -tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen (GDPR 21. cikk);

 -visszavonhatja az adatkezeléshez adott hozzájárulását, azzal, hogy a visszavonást megelőző adatkezelés nem válik jogszerűtlenné (GDPR 13. cikk (2) bek. c)), valamint

 -megilleti adathordozhatósághoz való jog (GDPR 20. cikk), vagyis, hogy az Önre vonatkozó, általa az Adatkezelő rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja.

 Az Adatkezelő tájékoztatja az Ügyfelet, hogy amennyiben a hozzájáruláson alapuló adatkezelés tekintetében a személyes adatainak törlését kéri, úgy kérésének megfelelőn az Adatkezelő az adatokat törli, azonban a Platform használata a továbbiakban nem lehetséges, mivel a személyes adatok megadása a Platform használatához szükséges.

 Az Ügyféladatainak törlésére irányuló kérelme nem érintik az ügyfelek azon adatait, mely olyan adatkezelés tárgyát képezi, amely a GDPR 6. cikk 1) bekezdés b) pontján alapul, azaz az érintettel kötött szerződés teljesítéséhez szükséges, illetve mely a GDPR 6. cikk 1) bekezdés c) pontján alapul, azaz az adatkezelés az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges. E körben az Adatkezelő tájékoztatja az érintettet, hogy a könyvviteli elszámolást legalább közvetetten alátámasztó adatokat tartalmazó dokumentum, nyilvántartás esetén (pl. számla) esetén 8 évig, egyebekben az adó megállapításoshoz való jog elévüléséig, azaz az üzleti évet követő 5 év végéig őrzi az Adatkezelő az adatokat.

 Az Adatkezelő köteles a kérelem benyújtásától késedelem nélkül, legfeljebb azonban 1 hónapon belül, közérthető formában, az érintett erre irányuló kérelmére írásban megadni a tájékoztatást. A tájékoztatás fő szabály szerint díjmentes, azonban az adatkezelő jogosult a GDPR 12. cikk (5) bekezdésében foglalt esetekben díjazást megállapítani. Ha az adatkezelő az érintett helyesbítés, zárolás vagy törlés iránti kérelmét nem teljesíti, a kérelem kézhezvételét követő 1 hónapon belül írásban vagy az érintett hozzájárulásával elektronikus úton közli a helyesbítés, zárolás vagy törlés iránti kérelem elutasításának ténybeli és jogi indokait.

 Az Ügyfél az alábbiak szerint léphet kapcsolatba az Adatkezelővel, megfelelő e-mailt küld az alábbi címre: info@onlinealkatreszek.hu  ; illetve az adatkezelő székhelyének címére postai levelet ír.

 Az adatkezelő technikai és szervezési eszközöket alkalmaz a személyes adatoknak jogszabályokban meghatározott védelmének biztosításához. Az Adatkezelő köteles különösen megakadályozni, hogy az adatok jogosulatlan személyekhez kerüljenek, jogosulatlan személyek elvigyék azokat, az alkalmazandó rendelkezések megszegésével kezeljék azokat, valamint azok módosuljanak, elvesszenek, károsodjanak vagy megsemmisüljenek.  

 Az összegyűjtött naplókat a Szolgáltatás kezelése során kiegészítő anyagként határozatlan ideig tároljuk. Ezek az információk kizárólag a Szolgáltatás kezelésére feljogosított személyek rendelkezésére állnak. Az ilyen statisztikák összevont összefoglalása nem tartalmaz olyan tulajdonságokat, melyek alapján az Ügyfelek azonosíthatók.

 Az Adatkezelőnek bizonyos esetekben törvényben foglalt kötelezettsége, hogy egy bizonyos Ügyfél IP-jére vonatkozó adatokat közöljön valamely jogosult állami hatóság kérésére az alkalmazandó joggal összhangban.      

 Az Ügyfelek az adatvédelmi szabályzatra vonatkozó bármilyen kérdést vagy kétséget az alábbi e-mail címre küldhetnek: info@onlinealkatreszek.hu

 A személyes adatok kezeléséhez fűződő jogainak megsértése esetén az alábbi jogorvoslati lehetőségekkel élhet az érintett:

-Közvetlenül az Adatkezelőhöz fordulhat, az Adatkezelő megadott elérhetőségein.

 -Panaszt nyújthat be a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz, mint felügyeleti hatósághoz (a továbbiakban: „NAIH”) (székhely: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c; postai cím: 1530 Budapest, Pf.: 5.; e-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu; telefon: +36 (1) 391-1400; web: www.naih.hu)

 -Keresetet nyújthat be az adatkezelő ellen. Ön bírósághoz fordulhat adatai jogellenes kezelése, valamint az adatbiztonság követelményeinek megszegése esetén. A jogszabályban rögzítettek szerint jogosult lehet kártérítésre, valamint sérelem díjra. A bíróság illetékességéről és elérhetőségeiről az alábbi honlapon tájékozódhatnak: www.birosagok.hu

Az Adatkezelő az adatvédelmi incidenssel kapcsolatos intézkedések ellenőrzése, valamint az érintett tájékoztatása céljából nyilvántartást vezet, amely tartalmazza az érintett személyes adatok körét, az adatvédelmi incidenssel érintettek körét és számát, az adatvédelmi incidens időpontját, körülményeit, hatásait és az elhárítására megtett intézkedéseket, valamint az adatkezelést előíró jogszabályban meghatározott egyéb adatokat.

 Az Adatkezelő a személyes adatot törli, ha

-kezelése jogellenes;

-az érintett kéri;

-az hiányos vagy téves - és ez az állapot jogszerűen nem orvosolható -, feltéve, hogy a törlést törvény nem zárja ki;

-azt a bíróság vagy a NAIH elrendelte.

 A helyesbítésről, a zárolásról, a megjelölésről és a törlésről az Érintettet, továbbá mindazok, akiknek korábban az adatot adatkezelés céljára továbbították értesítendők. Az értesítés mellőzhető, ha ez az adatkezelés céljára való tekintettel az érintett jogos érdekét nem sérti.

A jelen feltételek az Adatkezelő általi módosításig vagy visszavonásig alkalmazandók.

Az Adatkezelő fenntartja a jogot arra, hogy a jelen feltételeket módosítsa.   Az Ügyfelet értesíteni kell a jelen feltételek bármilyen módosításáról a módosítások bevezetése utáni első bejelentkezés alkalmával. Az Ügyfél úgy tekintendő, hogy kifejezte hozzájárulását a jelen feltételek új tartalmához az ilyen irányú információ e-mailen történő kézhezvételétől számított 30 (harminc) napon belül.   

A jelen feltételekben nem szabályozott kérdéseket az Adatkezelő Általános Szerződési Feltételei szabályozzák, melyek itt érhetők el: https://onlinealkatreszek.hu/content/3-terms-and-conditions-of-use

14.) Egyéb rendelkezések

A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Ptk (2013.évi V. törvény), fogyasztói szerződéseknél a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. kormányrendelet rendelkezései az irányadók.